26 mrt

maatregelen tijdens het coronavirus

Zo gaan wij er mee om!

Door de Overheid en het RIVM zijn maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ook wij volgen deze richtlijnen om het risico op verspreiding te beperken. Dit doen we voor u en onze medewerkers.

Telefonisch en per e-mail bereikbaar
Als uw vraag niet dringend is, dan vragen wij u ons een e-mail te sturen. Mail dan naar algemeen@wijwonen.nl.
Wij zijn op werkdagen tussen 8.00 en 16.00 uur telefonisch bereikbaar via (0313) 490800. Het kan zijn dat u door drukte langer dan normaal in de wachtrij staat.

Spoed
We doen in ieder geval noodzakelijke spoedreparaties. U moet daarbij denken aan:

  • geen elektriciteit in de hele woning;
  • de woning kan niet worden afgesloten (buitendeursloten);
  • waterleidinglekkage (het doorboren van een waterleiding door of namens de bewoner is voor rekening van de bewoner);
  • verstopping van het toilet;
  • gaslucht in de woning;
  • Inbraakschade alleen als de woning niet meer af te sluiten is;
  • brandschade;
  • grote stormschades (met grote lekkages e.d.).

Bel in dat geval met (0313) 490800. Tussen 8.00 uur en 16.00 uur krijgt u één van onze medewerkers aan de lijn. Buiten deze tijden wordt u doorverbonden naar de meldkamer.

Reparaties (geen spoed)
We willen graag inzichtelijk hebben welke reparaties nog uitgevoerd moeten worden. Daarom vragen wij u om eventuele reparaties wel  aan ons door te geven. Het liefst via de mail algemeen@wijwonen.nl of via het contactformulier op onze website. 

Bedrijven die voor ons werken, zijn bereid om strikt volgens  protocol contactloos reparaties uit te voeren.

(klik op de afbeelding om deze te vergroten)

CV
Problemen met/aan de cv-installatie kunt u altijd rechtstreeks doorgeven aan Geas, telefoon (0314) 200047 (lokaal tarief). Ook Geas werkt strikt volgens het protocol contactloos reparaties uitvoeren.

Problemen met de huurbetaling als gevolg van het coronavirus
De situatie rondom het coronavirus zorgt voor onzekerheid, soms ook op financieel gebied. Heeft u problemen met het betalen van uw huur als gevolg van het coronavirus? Neem dan contact met ons op via 0313 490800. We gaan graag met u in gesprek om samen naar een oplossing te kijken. Hoe eerder u contact met ons opneemt, hoe beter.

Verhuizen
Als u wilt verhuizen, kunt u de huur minimaal één maand van tevoren opzeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren. U kunt hiervoor dit formulier gebruiken. Wij informeren u dan over de verdere procedure. Wij hanteren hierbij tijdelijk een alternatieve werkwijze om persoonlijk contact te voorkomen.

Huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen
Alle geplande huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen vanuit Woonservice IJsselland gaan t/m 19 mei niet door.

Planmatig onderhoud aan woningen
We bekijken per onderhoudsproject wat door kan gaan en welke werkzaamheden uitgesteld kunnen worden. Indien nodig informeren wij de huurders van de betreffende woningen.

Tijdelijke maatregelen
Bovenstaande maatregelen gelden in ieder geval tot en met 19 mei of tot nader bericht.

We rekenen op uw begrip en wensen u veel gezondheid toe.